Ontdek advertorials: een lucratief verdienmodel voor elke blog of affiliate website, in welke niche je ook actief bent. Met 10+ jaar ervaring en tienduizenden euro’s omzet uit advertorials leer ik je alle ins and outs!
Ontdek hoe je jouw blog of affiliate site verbetert om ‘m aantrekkelijk te maken voor potentiële adverteerders.
Pas de reclameregels van de ACM & Google op de juiste manier toe, om een geldboete van de ACM of een penalty van Google te voorkomen.
Leer hoe je een steengoed voorstel maakt, de juiste adverteerders vindt, hoe je je tarief bepaalt én succesvol onderhandelt.
Ik leg je stap voor stap uit hoe je een goede advertorial schrijft: van een goede tekst tot het juist toevoegen van afbeeldingen en links.
Toen ik, Nicole, in 2011 als hobby mijn eerste blog startte, had ik geen idee dat je geld kon verdienen met een website. Tot een bedrijf mij benaderde en vroeg of ik een betaald artikel wilde schrijven over hun merk: een advertorial.
De jaren erna lanceerde ik meerdere blogs en affiliate websites in allerlei niches. Van financiën tot cadeautips en van beautyproducten tot keukenmachines. Nu publiceer ik 100+ advertorials per jaar. Met een gemiddelde vraagprijs van €175,- per advertorial is het rekensommetje snel gemaakt: advertorials leveren mij al snel €17.500,- per jaar op.
En dat kan jij ook, als je nu al een goedlopende blog of affiliate website hebt met minimaal 500-1000 bezoekers per maand.
In 2024 is dit verdienmodel namelijk nog steeds enorm lucratief.
Mijn kennis en ervaring van de afgelopen 10+ jaar deel ik met jou in deze online cursus.
Met 1 advertorial kan je je investering al terugverdienen!
Voorbeeld van een advertorial voor mobiele provider Simpel op mijn blog The Budget Life.
Voorbeeld van een advertorial voor Cadeaumatch.nl op mijn affiliate site Kindcadeautips.nl
Voorbeeld van een advertorial voor Deck verzekeringen op mijn contentsite Finance Freaks.
Voor affiliate sites die maandelijks in ieder geval 500 tot 1.000 bezoekers trekken, is het verdienmodel 'advertorials' een lucratieve aanvulling. Of je nu voor het eerst advertorials wil aanbieden of al meerdere advertorials hebt geschreven, de cursus biedt relevante tips voor beginnende én gevorderde affiliates.
Ben je eigenaar van een blog die maandelijks minimaal 500 tot 1.000 bezoekers trekt? Dan is de kans groot dat je blog interessant is voor adverteerders om een advertorial te plaatsen. Bloggers in alle niches kunnen deze cursus volgen, want advertorials zijn interessant voor vrijwel elk type blog!
“Waar ik normaal cursussen volg ‘voor de leuk’ of om ‘meer kennis op te doen’, heb ik nu direct de stappen in de praktijk gebracht. Het resultaat? Mijn eerste samenwerking voor Geldkwebbel.nl – een gesponsorde blog.”
Je leert alle belangrijke advertorial begrippen kennen, ik laat je een aantal voorbeelden van advertorials zien en leg je uit hoe je geld verdient met advertorials.
Google en de ACM (Autoriteit Consument & Markt) hebben regels opgesteld voor online reclame. Ontdek wat die regels zijn, hoe je je daaraan houdt en voorkom een geldboete of penalty.
Hoe maak je jouw website interessant voor bedrijven om een advertorial op te plaatsen? Hoe vind je bedrijven voor een potentiële samenwerking? Of nog beter: hoe zorg je ervoor dat deze bedrijven jou benaderen?
In deze module leer ik je hoe je een steengoed voorstel maakt, zodat een bedrijf eigenlijk geen ‘nee’ meer kan zeggen. Ik deel ook mijn template dat ik door de jaren heen heb gefinetuned voor het perfecte samenwerkingsvoorstel.
Let’s talk money! Hoeveel geld kun je vragen voor een advertorial? Ik deel concrete bedragen voor allerlei soorten blogs en affiliate websites, gebaseerd op actuele input van bedrijven en marketingbureaus.
En als die samenwerking met een bedrijf voor een gesponsorde blog in the pocket is, leer ik je in de laatste module hoe je een goede advertorial schrijft, voor het bedrijf én de lezers van jouw website.
Ja, je haalt het meeste uit de cursus als je nu al eigenaar bent van een affiliate website of blog met minimaal 500 tot 1.000 bezoekers. Dit is de minimale ondergrens die veel adverteerders hanteren voordat zij überhaupt de mogelijkheden verkennen om een advertorial in te kopen op je website.
Jazeker! Ik weet namelijk zeker dat je iets nieuws of waardevols uit de cursus haalt.
Ik geef je bijvoorbeeld informatie over hoe je je tarief bepaalt en wat gemiddelde tarieven zijn van andere typen websites. Ook deel ik contactgegevens van een aantal tussenpartijen die advertorials inkopen op sites zoals die van jou, waar jij je website ook direct kan aanmelden. Ook deel ik allerlei voorbeelden van advertorials die ik publiceerde op mijn sites en deel ik het mailtemplate dat ik gebruik om een goed voorstel te doen bij een adverteerder.
Kortom: voor zowel beginnende als gevordere site-eigenaren is de cursus interessant.
Nadat je de cursus hebt gekocht, krijg je onbeperkt toegang tot deze cursus en kun je alle video's en teksten altijd terugkijken.
De cursus bestaat uit een combinatie van video's en tekst.
Elke module bestaat uit uitlegvideo's over advertorials, bijvoorbeeld waarom bedrijven advertorials willen inkopen, hoe je je website 'advertorial-proof' maakt en hoe je de juiste statistieken van jouw website naar boven haalt.
Van alle video's is het transcript ook beschikbaar. Zo kan je zelf bepalen of je het fijner vindt om de video te bekijken of de tekst te lezen. Als je na het bekijken van een video op een later moment nog iets wil terugzoeken, is dat waarschijnlijk sneller te vinden in het transcript.
Ook vind je in alle modules tekstuele uitleg. Bijvoorbeeld een stappenplan over het schrijven van een goede advertorial, de reclameregels rondom advertorials en tekstuele uitleg over advertorialtarieven.
Het volgen van de cursus duurt ongeveer 2 uur. Daarna heb je nog 2-4 nodig om actiepunten uit de cursus op te pakken, bijvoorbeeld het benaderen van tussenpartijen en platformen, het verbeteren van je contactpagina of het aanmaken van een mediakit.
Factuuradres: Pollux 179, 3902 TE
Veenendaal
KvK-nummer: 63783878
BTW-nummer: NL002313980B56