Een SEO bureau
In de eerste plaats is het handig om een SEO-bureau als partner te hebben wanneer je een affiliate marketeer bent. Zij zijn immers gespecialiseerd in het optimaliseren van de zoekmachine optimalisatie, wat met name handig is als je het merendeel van je omzet via affiliate sites binnenhaalt. Binnen enkele maanden zul je zo zien dat je meer verkeer naar je website trekt. Kijk daarom rond of je een betrouwbaar SEO bureau kan vinden voor betrouwbaar seo advies om een samenwerking aan te gaan.
Influencers
Een andere waardevolle partner om mee samen te werken als affiliate marketeer is een influencer. Influencers hebben vaak een grote en betrokken volgers schare die naar hen opkijkt voor aanbevelingen en inspiratie. Door samen te werken met een influencer, kun je jouw producten of diensten op een authentieke manier onder de aandacht brengen van een breder publiek. Denk bijvoorbeeld aan een influencer in een niche die aansluit bij jouw producten; hun volgers zullen eerder geneigd zijn te vertrouwen op hun advies.
Content creators
Verder zijn content creators een handige partner om in het achterhoofd te houden. Dit zijn mensen die blogs voor je schrijven bijvoorbeeld. Content creators kunnen ervoor zorgen dat een bepaald product vaker in de spotlight terechtkomt. Hierdoor wordt er ook meer op je referral link geklikt, met name als een content creator jouw link ergens heeft neergezet. In ruil daarvoor wordt vaak een vergoeding gevraagd, maar dit kan met de juiste content creator een ontzettend slimme business deal zijn.
Email marketing platforms
Tevens zijn email marketing platforms een handige partner om te hebben als affiliate marketeer. Ze maken je leven een stuk makkelijker als je inkomen afhankelijk is van hoeveel mensen op je link klikken en vervolgens een aankoop doen. Bouw een speciale funnel op en stuur precies op het juiste moment mails met referral links naar je beoogde doelgroep. Dit is allemaal mogelijk tegenwoordig met behulp van email software, waardoor je dit zeker aan je arsenaal toe moet voegen.
Analytics tools
Stel je voor dat je beschikt over een magisch venster waarmee je precies ziet hoe je campagnes presteren, wat werkt en wat kan worden verbeterd. Door gebruik te maken van analytics tools kun je dat allemaal en meer te weten komen. Met deze tools kun je diep in de data duiken, klantgedrag begrijpen en trends identificeren die je anders nooit had opgemerkt.
Dit artikel is geschreven in samenwerking met Marketence.